7 Şubat 2013 Perşembe

 Ankarada gittiğim ve size daha önce yazdığım HD İskender vakasından sonra İstanbulda ilk görüşte Fast Food olarak algılanabilecek bir mekana gittik hafta sonu. Ümraniye'de İKEA'nın hemen yanında Buyaka alışveriş merkezi var. Alışveriş merkezinin içinde (bir tarafında dışarıda oturabileceğiniz balkon tarzında bölümleri de var) Mezzaluna Express.
Konumuz Pizza, mekanımız İtalyan restoranı. Menüde Salatalar, Makarnalar, Pizzalar ve Alkollü - Alkolsüz içecekler mevcut. Mezzaluna'nın içi çok şık dekore edilmiş. Pizzanın yapıldığı mutfak en baş köşede diyebilirim, herkes görebiliyor, dikkatinizi çekiyor. Masalar, duvarlar, ışıklandırma gayet başarılıydı. 



Benim sevdiğim şekli ile Pizza hamuru ince olmalı. Kalın hamurlu pizzalardan hiç hoşlanmıyorum. Yemesi, sindirmesi, tadı bana göre olmuyor. Burada da konsept ince hamurlu pizzalar, çok sevinçliyim :) Ricotta ve Hot Dog söyledik menüden. İlk önce şunu söylemeliyim, menünün ayarlaması gayet başarılı. Birbiri ile uyumlu malzemeler çok karıştırılmadan oluşturulmuş pizzalar. Yani içinde ne ararsan var, 15 malzemeli pizza aryorum diyorsanız doğru yer burası değil. İçinde herşeyi barındıran ne yediğinizi anlamadığınız pizzalardan haz etmiyorum. Doğru malzemeler, doğru şekilde karıştırılacak ve servis edilecek.

Mezzaluna
Ricotta
Resimde gördüğünüz Ricotta. İçinde ricotta, mozzarella, zeyitn, biber, domates var. Sade ve lezzetli. Hamurun inceliği, pişmesi ve tadı gayet yerinde. Doyurucu. Servisi porselen tabakta yapıyorlar, ben tahta bir servis tabağını tercih ederdim açıkçası. Ama lezzeti ve uyumlu malzemeleri ile çok başarılı bir pizza yedim. Diğer siparişimiz Hot Dog'da aşağıdaki resimde. Malzemelerini görebilirsiniz üzerinden, tadı ve uyumu onunda başarılıydı.

Mezzaluna
Hot Dog

Yazının başında Fast Food dediğime bakmayın. Keyifli zaman geçirebileceğiniz, güzel bir pizza yiyebileceğiniz ve yediğinizden mutlu olabileceğiniz bir mekan Mezzaluna. İşini doğru, düzgün, lezzetli yapan mekanları seviyorum. Birdaha gidilecek mekanlar listesine tabii ki ekliyorum.

Gitmek İsteyebileceklere şimdiden afiyet olsun.

Fiyat konusu ortalamanın biraz üzerinde diyebilirim
Mezzalunanın İnternet Sitesinden Alıntı:
Kısaca Mezzaluna...
Milano’lu iş adamı Aldo Bozzi ve Floransa’lı ünlü mimar Roberto Magris tarafından 1984 yılında New York’da kurulan İtalyan restoranı Mezzaluna çok kısa bir sürede New York’un en popüler buluşma yeri haline geldikten sonra sırasıyla Los Angeles, Aspen, Miami ve Atlanta’da yeni Mezzaluna restoranları açıldı.
Amerika’nın dışında ilk olarak 1995 senesinde Türkiye’de açılan Mezzaluna’nın halihazırda İstanbul’da 8 (Acarkent, Ataköy, Capitol, İstinye Park, Suada, Mezzaluna Express Kanyon, Mezzaluna Express Buyaka, Mezzaluna Ristorante Nişantaşı), Ankara’da 2 (Bilkent, Kavaklıdere), İzmir’de 2 (Konak Pier, Çeşme-Yıldızburnu) olmak üzere toplam 12 şubesi bulunuyor.
http://www.mezzaluna.com.tr/index.php 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR :

Özgür Şef'in Deli Kasap 

HD İSKENDER


Tagged: , , , , , , , ,

0 yorum:

Yorum Gönder

Mekan hakkında veya bu leziz not hakkında yorumlarınızı ve görüşlerinizi buradan bizimle yaplaşırsanız çok seviniriz.