29 Ocak 2013 Salı

Lider Pide
Bugünkü durağımız Ümraniye Tepeüstünde bulunan Lider Pide. Aslında adı Lider Pide olmasına rağmen ben Ünlü Pide demeyi tercih ediyorum. Nedeni yazının devamında.
Daha Önce Nur Abla nın Karadeniz Lokantasını yazmıştım. Lider Pide'de bu yere çok yakın bir konumda. Zaten o bölge Karadeniz Lokantalaıryla meşhur hale gelmiş durumda. Lider Pide sadece Trabzon Pidesi yapan bir lokanta. Tam bir esnaf lokantası görünümünde. Abartıdan uzak, sade içi masaları servisi ile salaş denilen mekanlardan.

Ama Trabzon Pidesi denildiğinde İstanbulda ki en önemli adreslerden birisi. İçeriye girdiğinizde duvarlara şöyle bir göz atarsanız, hemen hemen tüm ünlülerin burada çekilmiş fotoğraflarını görebilirsiniz.

İsimde Pide salonu değil Lider Pide, özünde de bir pide salonu. Çünkü pideden başka birşey yapmıyorlar. Açık, Kapalı, Yuvarlak olmak üzere Kavurmalı, Peynirli ve Karışık Pideleri mevcut. Kavurması özel, peyniri klasik kaşar değil özel Trabzon Peyniri. 

Trabzon Pidesi


Gitmeden telefonla sipariş verdiğiniz takdirde çok bir bekleme yaşamadan Pide'nizi yiyebilirsiniz. Ama siparişsiz gider oturursanız en az 30 dakika siparişlerin olmasını beklersiniz. İçerdeki garsonların ilgisi ve alakası yok denilebilecek kadar az, seninle ilgilenmiyorlar bile neredeyse. Siparişi alıp pideleri getirdikten sonra sizinle işleri bitiyor. Maalesef böyle ünlü ve leziz bir yerin daha düzgün hizmet etmesini beklerdim.

Lider Pide


Lezzet konusuna gelince çok başarılı fakat kimine ağır gelebilecek bir pide şekli. Kesinlikle birbuçuk yerim ben diyipte söylemeyin. Aman! Taş fırında yapıldığından çıtır çıtır geliyor. İsterseniz içine tüm bir yumurta kırdırabilirsiniz, dağıtmadan getiriyorlar siz pidenin kenarından kopara kopara yumurtaya banarak yiyorsunuz. Daha da ilerisi resimlerden görebilirsiniz büyükçe bir Trabzon Tereyağı attırabiliyorsunuz içine. O zaman işte lezzet şenlikleri oluyor. Ben yuvarlak açık olan şeklini tercih ediyorum ama yemesi biraz zahmetli oluyor. Sizde kendi isteğinize göre yaptırabilirsiniz.

Lider Pide Lider Pide 
Lider Pide

Lider Pide
Masalarda bıçak yok :) Elinizle yemek durumundasınız. Pideyi keserek getirmiyorlar. Tüm getiriyorlar. Kestirmek istiyorum derseniz terslenebilirsiniz, konsepti o değil çünkü.

Birde kullanılan kavurma, peynir ve tereyağını isterseniz kilo ile alabiliyorsunuz. Çok beğeneceğinizden eminim.

Trabzon Pidesi yemek istiyorum diyorsanız, uğramanız gereken bir mekan.

Fiyatlar gayet uygun. Çok pahalı aşırıya kaçan bir durumu yok.

Afiyet Olsun

Tagged: , , , , , , , , , ,

2 yorum:

  1. harikaa :) mutlaka gidicem. teşekkürler yazı için

    YanıtlaSil
  2. TEK KELİMEYLE HARİKA

    YanıtlaSil

Mekan hakkında veya bu leziz not hakkında yorumlarınızı ve görüşlerinizi buradan bizimle yaplaşırsanız çok seviniriz.